Saturday, August 1, 2009

selamat berjuang..

esok aku kene gerak ke n9 agak pagi...jadi,nak tulis esok takut tak sempat..so,aku ambil kesempatan malam ni untuk menulis sebelum kita berpisah untuk beberapa bulan..

petang jumaat semalam,tergerak hatiku ingin menanya khabar rakan2 ku yang kini masih lagi dalam perjuangan di STAM di sekolah agama menengah tinggi hisamuddin..mungkin juga untuk melepaskan rindu atas ukhuwah yang sempat terbina hanya beberapa bulan..tapi..I'Allah akn berkekalan..ukhuwah fillah abadan abada..

mesejku tiba2 di balas dengan ayat"husna,doakan aku ea..tak lama lagi nak trial..lg seminggu.."balasnya..

"eh,trial??trial STAM ke??cepatnya..krang periksa mula berapa hari bulan??"balasku agak terkejut dengan kenyataan yang di berikan..

"urm..ktorang periksa 10/8..doakan ea.."jawabnya..

"oh,ye ke??klu macam tu,all da best..i'Allah,aku doakan ea.."jawabku ringkas..

bagiku,selagi kita menuntut ilmu Allah,dengan niat yang baik,i'Allah,Allah akan permudahkan..niatkan segala sesuatu kerana Allah..dan banyakkan berdoa kepada Allah..Allah pun dah sebut dalam Al-Quran.."BERDOALAH KEPADAKU..NESCAYA AKAN KU PERKENANKAN KEPADAMU.."

teringat kembali kata2 kakakku...

"ala nurul~..pape pun..mintak lah kat Allah..Allah tu lagi dekat daripada urat leher.."

jika di renung kembali,betapa dekatnya Allah terhadap hambaNya..cuma,kita sebagai hambaNya yang seringkali lupa dan hanya tahu untuk mengeluh juga seringkali buta terhadap diriNya..

##kepada semua rakan2 ku yang kini amat sibuk menghafal kitab2 fiqh,faraid,arudh,qfiah,tauhid,mantiq,tafsir,hadith,adab dan nusus,semoga kalian terus berjuang menaikkan ilmu agama Allah..ku harap,moga kalian semua berjaya dan mendapat redhaNya..amin..

No comments:

Post a Comment