Saturday, December 17, 2011

yuki

bismillah

:) 
tak sangka masih lagi d beri peluang untuk menitipkan kata2 walaupun kengkadang mebosankan..
huhu..

pagi tadi dok selongkar FB orang,
tetiba terbaca satu status 
"yuki dah turun~ di bumi japan"
:)


waktu bace tu, memang rasa kagum sangat..
--> walaupun x de la kaitan sangat pun dengan diri.. 

tetiba terus terbayang macam-macam..
- jalan2 kat tepi jalan sambil main sepak2 salji sambil dengar lagu..
- duduk kat atas kerusi kat tepi jalan sambil tengok tadabbur alam..
- solat kat atas salji..
- borak2  usrah kat tempat macam tu..
- main baling2 salji..
- buat patung yang bulat2 tu..

huhu..
banyaknya impian..
tapi apakan daya..

cerita lama saya

saya sangat suka untuk tengok cartoon waktu kecik2..
bila tgk mickey mouse n donald duck main salji, 
terus simpan impian nak main jugak bila besar nanti..

disebabkan nak sangat main salji, 
bila petang,abah bakar daun2 kering, habuk daun2 tu akan naik ke atas..
so, bila jatuh ke tanah, saya dengan adik2 terus tunggu habuk salji hitam tu turun..
sanggup berbusuk satu badan dengan bau asap yang menyakitkan hidung..

rasa sangat bahagia..:)
"weyh!!!  salji turun... salji aku banyak dari salji ko!"

waktu form 5 dulu, 
memang tersangat simpan impian nak study luar negara..
kengkawan rapat semua tahu.. 
siap semua tulis kat atas kertas 
"husna.. moga tercapai impian study oversea"

tapi.....
bila tengok plus dapat result spm, 
rase impian tu pecah..
macam kaca yang sangat nipis jatuh atas tangga n bergolek golek jatuh
tambah disepak dengan orang2 ramai.. haiwan pun memijak kaca tu.. 
:'(

hancur simpanan harapan dengan kakak nak duduk sama2 kat oversea..
waktu tu memang pedih.. 

tapi.....

ini cerita baru saya

kini..
lepas masuk matrix,
sekarang ni Allah campak letak saya kat UTM..
pasti ini yang sangat terbaik untuk saya..  :)

kat sini saya jumpa macam2..
jumpa kawan2 yang baik2..
ramai orang sedekah belanja makan..
ada "bulatan gumbira.."
jumpa akak yang baik2..

terasa tenang 
<-- walaupun kengkadang terasa nak pengsan ngn esaimen..

walaupun kengkadang dok mengadu kat kakak..
"akak..teringinnya nak study oversea.."

then kakak akan cakap ingatkan..
"boleh.. tp, Allah akan letakkan kita ditempat yang sangat terbaik untuk kita.."

dan pasti kini adalah tempat yang sangat terbaik untuk aku..  :)
-give thanks to Allah-

terasa sangat bersyukur..
walaupun kat Malaysia --> UTM ni hujan selalu turun, 
aku akan anggap itu sebagai salji jernih yang turun..
yang membasahi pokok saga kat tepi tingkap

tapi, aku masih lagi menyimpan satu harapan putih..
ingin ke oversea .. 
tapi, bukan lagi hanya berharap dapat melihat salji putih semata..
tapi, dapat melihat salji putih yang sangat telus ..
setelus hati 'orang2' disana.. 

;)






1 comment:

  1. insyaAllah..semoga kita nanti same2 dpt merasa yuki kat negara orang.klu x dpt,jom r g ict..hehee

    ReplyDelete