Sunday, July 6, 2014

masjeed hopping

bismillah.

salamun alaik..


ramadhan kareem


Allahu.. terasa bulan ramadhan kali ni is a long month to go. 

bukan sebab tak sabar and tak tahan. chigau yo . bukan

tapi rasa Allah memakbulkan impian saya untuk bulan ni. 


Masjid Hopping


yup. ini plan saya waktu beberapa bulan before ramadhan datang. 

idea untuk masjid hopping ni datang waktu saya baca buku contengan jalanan written by Hlovate. beberapa tahun dulu. sekarang baru tekad nak buat. 

subhanallah. Allah mudahkan sgalanya. bukanlah dengan travel full hopping dr masjid ke masjid. cukuplah merasai ramadhan di masjid-masjid berlainan setiap kali untuk solat dan juga taraweekh. :)

iktikaf di masjid putra waktu ramadhan 1. serious rasa sangat sayu. bukan sebab tak dapat berbuka dengan family di rumah. tapi, perasaan sayu lebih lagi. terasa memang hanya diri sendiri dan tuhan. Allahu.. tenang. 

beratus manusia iftar dan juga solat. subhanallah.. 
terasa diri kerdil dan tak ada apa-apa. langsung. meneruskan hari untuk ibadah dengan lebih tunduk. Allah hadirkan akhawat dari langit bersama saya. osem sangat Allah ni. hihi

should be noted and highlighted in my life event journey. 

and sampai skarang ni, Allah masih memudahkan saya bermasjid hopping. dari saatu ke satu. 

bermasjid hopping ibarat berjalan mencari tarbiyah diri. Apa yang Allah nk beri, carilah hikmahnya sendiri. moga ramadhan memberi bekal mandiri. 

#haibat Allah ni. terima kasih Allah.. 



## ad 1 plan sy x proceed lg. doakan untuk saya ya. manalah agaknya yang akan jadi 1st aim place ntk 2nd plan ni ##

No comments:

Post a Comment