Tuesday, May 4, 2010

SUNNATULLAH ITU HAQ!!

Sains dan islam…..

Memang tidak dapat langsung di pisahkan.segala perkara merujuk kepada sains semuanya telah lama tercatat di dalam Al Quran.telah lama juga diketahui oleh umat islam.ilmu sains seperti ilmu biology,ilmu fizik,ilmu kimia..segalanya telah wujud dari dulu lagi.hanya perlu dirungkai dengan lebih dalam lagi. KALAMULLAH ITU BENAR!!!

“WAL ASR..INNAL INSANA LAFI HUSR..”…

Masa..memeng tidak dapat dinafikan amat pantas meninggalkan kita..juga,banyak waktu dibazirkan dengan benda2 yang tidak berfaedah.

SAINS DAN ISLAM..

SAINS DAN AL QURAN..

SAINS DAN DIRI SENDIRI..

SAINS DAN PERSEKITARAN..

Semasa di dalam kuliah fizik,lecturer menerangkan tajuk ‘ PARTICLE HAS WAVE CHARACTERISTICS’. Zarah bersifat gelombang.urm….agak menarik tajuk ni….banyak rungkaian tentang particle diterangkan dibawah tajuk ini.semua particle ada sifat wave.banyak formula2 baru dapat di ketahui.

Nak tahu something?? Manusia/jasad adalah particle.tpi,jasad kita ini adalah sejenis particle yang mempunyai jisim(berat) yang besar.jika di ikutkan teori Albert Einstein,manusia berupaya untuk kembali ke zaman lampau.mesin masa juga sedang di cipta berdasarkan teori “ particle bersifat wave”.tapi,mesin masa tak dapat disiapkan kerana Einstein telah meninggal..walaupun telah ramai saintis mencuba untuk menyiapkan mesin itu,tetapi,tidak berhasil.
RETURN TO THE PAST….Teori serta kajian Einstein yang menyatakan particle boleh kembali ke zaman lepas seandainya suatu particle bergerak dalam halaju mengatasi cahaya..ya!!! 300000000 m/s..tetapi,muslim seperti kita memeng tidak dapat langsung menerima kenyataan ini…ini kerana,masa lalu tidak dapat dikembalikan.tidak juga dapat dibawa ke hadapan.semua ini adalah sunnatullah….tetapi,jika Allah menginginkan,tidak mungkin juga mustahil…ya kan….
Sunnatullah…..jika sains tidak di kaitkan dan tidak dilihat melalui perspektif islam,maka,banyak andaian sains tidak boleh langsung diterima.penerokaan sesuatu ilmu sains,jika betul ingin mencari kebenaran,maka,dapat mendekatkan diri kepada Allah....insyaAllah..

SUNNATULLAH ITU HAQ!!!!!!!

No comments:

Post a Comment