Tuesday, January 29, 2013

.. karena engkau indah ..

salam..

bismillah..

yezzzzaaaaa!!!!!

kenapa aku katakan engkau indah??

kerna engkau sememangnya sangat indah.. 

.B.U.L.A.N.

engkau sangat indah..

melihatmu buat aku rasa tenang..

teringat kata2 akak naqeebah ku apabila aku ajukan kepadanya bahawa aku sangat dan sungguh suka pada alam.. :)

"akak, saya sangat suka alam.."

jawabnya.... 
  "mestilah kita akan suka pada alam.. sebab akan rasa tenang.. kerana.... mereka sangat suci.. mereka dekat dengan Allah.. kerana mereka sangat patuh dan berzikir.."

aku tersenyum...  yup!!



tersenyum..

setiap kali aku lihat bulan, aku akan tersenyum..

( hati : masyaAllah.. indahnya ciptaanMU.. :') )

Allahu Rabbi....

teringat juga kata2 seorang sahabat.. 

"husna, tahu x, ada 1 hadith nabi.. 'engkau akan lihat Allah seperti engkau melihat bulan..'.."

hati terasa koyak!!  

*bergenang*

dan juga, ada 1 hadith ni.. 


Jabir bin Samurah radhiAllahu `anhu berkata:

“Aku melihat Rasulullah pada suatu malam yang diterangi bulan purnama. Pada waktu itu, Baginda memakai pakaian berwarna merah. Aku memandang Baginda dan bulan silih berganti. Bagiku, Baginda lebih indah daripada bulan purnama”

(HR at-Tirmidzi)

Allahu Rabbiii....

rindunya aku pada nabi Muhammad..

*mata bocor*


bulan oh bulan.....  

u make me speechless

2 comments:

  1. Aritu dengar pengisian ni, dikatakan hari jumaat ialah hari pasar dalam syurga. Semua ahli syurga akan keluar ke pasar (pasar kan best,) dan ALLAAH pun akan muncul, semua org akan melihat Allah seperti melihat bulan....

    ReplyDelete
  2. oh.. ad gak yang sy dengar, waktu hari pertama disyurga, semua orang pakai baju syurga, dan juga wangian2 syurga.. burung2 yang terbang akan percikkan bauan2 syurga.. sangat indah .. dan kemudiannya, ad satu suara yang memberi salam kepada penghuni syurga.. dan itu ialah.......


    ALLAH.. RABBEEE :'((

    ReplyDelete