Thursday, January 24, 2013

..senyum dengan alam..

bismillah.. 

warghhhh!!  

lamanya tak conteng pape.. 
bukan bermaksud melupakan tapi agak kebizian terhadap kerja2 seorang mahasiswa biasa.. 

ehem.. ehem.. ehemm..

anyway, walaupun bizi itu sangat menyerang tapi, Alhamdulillah Allah itu sangat baik.. 

dalam kebizian, pasti ada juga pujukan2 yang mampu membuatkan hati ini sangat gembira..

selepas tamatnya kebizian, inilah waktunya untuk aku ditimpa dengan exam week yang sangat bertimbun!!

ya bertimbun!! fuhhhh4~!!!

setiap pagi Allah akan menghantar angin lalu yang sejuk dan nyaman kepada aku yang berada pada tingkat 3 bangunan hostel.. dan juga Allah sentiasa menghadirkan titisan rahmat yang akan membasahi bumi kampus dan juga titisan ini akan mula mengalir lembut mengikut alur pada tingkap kaca ditepi katil.. 

Allahu Rabbi.. 

seandainya aku ini KAu letakkan pada jalan manusia biasa, pasti aku akan layu dan juga leka diulik rasa tension dan juga tertekan..!!  

ya sangat tertekan !!

tapi, Alhamdulillah.. Engkau letakkan aku diatas jalan dakwah dan juga tarbiyah.. 
yang mana sangat engajar aku erti hidup seorang muslim yang sebenar.. 

yang mana Engkau juga mengajarkan aku sebuah hadith ajaib yang mana akan membuatkan aku tersenyum walau diri dilukai dengan ujianMu dan juga dilimpahi dengan nikmatMU.. 


No comments:

Post a Comment