Friday, November 15, 2013

rindu

bismillah


betapa aku rindu..

perasaan itu.. 

betapa aku rindu
 
hati yang sepenuhnya tawakal dan berserah.
atas tarbiyah dan detik-detik yang disedikan Allah.
setiap becak yang aku melangkah, yang aku tahu adalah 

"segalanya untuk Engkau"

kerana sebelum ini aku telah lelah. 
dan paksaan yang aku tanamkan dalam melangkah
yang aku kira itu adalah detik mujahadah.
dalam mencari Allah..

betapa aku rindu

setiap tarbiyah Allah 
ketika melangkah, 
yang aku cari hanyalah Allah.

betapa Allah maha baek. 
yang aku set hanyalah sekelumit niat.
tetapi yang diberi segunung tarbiyah. 
medium tarbiyah daripada orang2 yang aku jumpa
setiap detik yang terjadi

tarbiyah yang membuatkan aku makin ingin terus melangkah.
kerana aku rasakan Dia dalam setiap helaan nafas.

kini aku rindu akan perasaan itu 
ada akak pesan
 *jika terasa futur, ingatlah saat manisnya tarbiyah Allah itu menjengah

-airmata deras-

moga perasaan ini dengan kefahaman yang akan membuatkan aku terus laju .. 
kerana amal ini takkan pernah usai.. 
walaupun betapa lelahnya badan
kerana inilah jalan bagi pencinta jalan juang

-ila jannati zumara- ( 39 : 73 )


*biiznillah*



No comments:

Post a Comment