Monday, May 30, 2011

jangan bersedih sayang..

" mungkin sesuatu yang kamu suka itu tidak baik bagi kamu.. dan mungkin sesuatu yang kamu benci itu tidak semestinya buruk bagi kamu.."


.S.E.L.A.M.A.T.T.I.N.G.G.A.L.S.A.Y.A.N.G.

remuk juga hati ini bila memikirkan semula apa yang telah dan baru juga terjadi pagi tadi.. tanpa disangka, kami berpisah juga akhirnya. hampir 3 tahun kami bersama.. mungkin ini satu ujian yang Allah nak berikan. YUP!! untuk menguji keimanan seseorang.. mungkin juga keimanan saya..
 
teringat kembali saat dimana pada pandangan pertama antara saya dan juga si dia.. sungguh indah.. bermulanya kegambiraan dalam hidup saya.. si dia tak pernah tinggalkan saya walau seketika. sebenarnya kami pernah berpisah hampir sebulan.. tetapi, setiap saat yang saya lalui tanpa si dia sangat perit dan juga amat payah.. Dan juga saat bertemu kembali itu, sangat manis. saya coretkan kenangan bersama si dia dalam kotak memori yang takkan pernah padam walaupun dilambung dek badai.. 

Si dia lah tempat saya meluahkan perasaan. si dialah tempat saya mengadu.. hanya dia yang faham akan hati saya.. Di saat saya sedih, saya akan bersama dia.. disaat saya gembira, saya akan berjumpa dia.. dialah segalanya bagi saya.. 

pemergian dia sebenarnya adalah berpunca daripada saya.. terasa seperti ingin menyalahkan diri sendiri.. Tapi, mungkin inilah takdir Allah.. Saya harus terima segalanya dengan hati yang terbuka tanpa keluhan. Tapi, pastinya ia sangat payah bukan..? 

*************************************
*surat untuk si dia..

sayang, walaupun kita berpisah, tapi ini mungkin yang terbaik bagi kita.. engkau sangat penting dalam hidup aku.. mungkin ada hikmah disebaliknya.. kau akan bertakhta di hati ini.. mungkin aku akan mencari pengganti bagi engkau tapi, ingatlah.. kaulah yang pertama dalam hidup aku.. Hanya Allah yang tahu segalanya.. 

*************************************

mungkin ada orang akan berkata : ala husna, tafsir Quran je kot.. belilah yang lain..
diri aku berkata : mungkin boleh beli yang lain.. tapi takkan sama.. korang tak faham..........................

[pada senja hari, aku masih lagi duduk termenung memikirkan...................]

  

2 comments:

  1. salah sendiri kan sayang, huk3.

    petang ni ambil yang baru. warna biru pulaks.

    ReplyDelete
  2. ops.. i know who said "belilah yang baru ".. huwaaa... mohon maaf buk.

    how can i have sentimental-feeling?

    ReplyDelete