Tuesday, May 10, 2011

Ya ALLAH ..

bismillah.. 

assalamualaikum wbt..


huh!!! 
alhamdulillah.. lega juga akhirnya paper dah abes.. 
last paper tadi, educational psychology..
* mungkin lpas ni dah boleh psycho orang ni.. [ huhu ]

sebenarnya bukan nak cite tentang paper sekarang..
la ni, nak cerita tentang sesuatu.. sesuatu yang aku dapat waktu exam aritu..

* ce citer... ce citer....

alkisahnya......


ada satu hari tu, ya Allah.. aku x tahu nak habaq macam mana..
aku rase nak dok teriak ja..

WHAT I FEEL???
SEEMS LIKE I LOST SOMETHING..
SOMETHING ...
BUT I DON'T KNOW WHAT IS IT

 memang rasa x sedap badan..
seriously...
nak makan x lalu sangat..
nak tido x mengantuk..
nak study, tak masuk2 ..
apa yang aku buat segalanya tak kena..

ya Allah ! 
kenapa ni? [ aku berfikir, dan cuba mencari apa yang hilang sebenarnya..]
hanya ucapan " ya Allah, tolonglah aku ini" bermain dalam hati..

tiba2, datang seorang floormate aku,
kitorang bersembang selama hampir dua jam lebih..
dalam sembang2 tu, 
ade juga bercerita mengenai iman..

yup !! 
IMAN..

baiklah !!

I GOT IT !!
ALHAMDULILLAH..

aku seakan merasa Allah mendengar rintihan hati aku..
rintihan hambaNya yang mencari si Dia..
bukan bermaksud aku hilang iman..
bukan juga bermaksud yang aku ni dah tak siuman,
dan juga menyimpang daripada kebenaran..

TOTALLY NOT !

selepas berfikir, baru aku tahu..
aku hampir hilang sesuatu yang sangat berharga ..
sesuatu yang dipanggil.....
K.E.B.E.R.G.A.N.T.U.N.G.A.N

perasaan kebergantungan aku makin pudar..
aku hanya merasakan segalanya atas diri aku sendiri..
itu salah !

perasaan itu hanya akan membuatkan aku rasa sangat lonely..
lonely dengan mengharapkan sesuatu daripada
si Dia..

kebergantungan pada Allah dan juga iman yang tebal, 
sangat perlu untuk aku sebagai seorang muslim..
iman yang kukuh sangat bermakna buat aku..
apabila kita faham akan konsep iman yang sebenarnya,
 kita akan dapat sesuatu..

terasa air mata mengalir..
makin deras terasa

ya Allah, KAU sesuungguhnya maha mendengar..
KAU menghadiahkan sesuatu untuk aku..
tatkala aku sedih dan tidak bermaya..
di kala aku terlupa, kau yang mengingatkan..
betapa ingin ku ucapkan kepada Engkau,

TERIMA KASIH ALLAH !!


No comments:

Post a Comment