Wednesday, May 6, 2009

Arghhhhhh!!!!!!!!!

Hari ini,hari rabu..tepat jam 5.32 pagi,aku terjaga dari tidurku yang tidak berapa nak lena..mungkin amat penat agaknya..terdengar alunan zikir pagi oleh Munir hijjaz melalui mp3 phone mengejutku untuk mengajakku untuk ketemu dengan cinta hatiku..Arghhhhhhhhh!!!!!!!!!kuatnya pujukan syaitan untuk menenggelamkan ku ke alam mimpi semula..setelah 5 minit berlalu,tekadku untuk melawan buaian hawa nafsu yang kini menjadi2…”tak boleh jadi nih!!!!nurul husna!!!!!!!!!bangun!!!!!!!!!!!!!!!lwan dia,lawn dia”hatiku tekad.Aku terus menolak ‘the comfort pig skin blanket’ untuk terus berlalu ke arah anak tangga bagi membersihkan diriku lantas mengangkat hadas kecil untuk memulakan ‘something’..setelah hampir sahaja selesai membasuh anggota wudu’ terakhir…mindaku rancak berkata”nurul,masih sempat..masih sempat..lepas ni lari dan…teruslah…..” agak gembira hatiku ketika itu..tiba2,telingaku yang kebasahan dapat menangkap satu alunan suara yang agak jelas tidak jauh dari tempatku…”ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR….” Terdengar sahaja alunan merdu itu berkumandang,hatiku menjadi sedih dan sekali kerana berasa tewas oleh syaitan yang telah mendahului 1-0…..aku terus melangkah agak perlahan untuk menaiki susunan anak tangga bagi menunaikan ibadah fardhu kepada cinta hatiku….mmmmm……Alhamdulillah,selesai akhirnya…..Aku terus melawan nafsu amarahku(ilmu dari stam) daripada melentokkan kepalaku di tempat yang empuk mahupun keras cam batu pun daripada tertidur yang hanya akan melewatkan plan aku hari ini……plan aku arini,nak g sekolah untuk meminta pengesahan pengetua bagi mengesahkan dokumen yang amat dan sangat perlu…hoho…k la,teruskan cerita..sebagai pompuan yang ‘amat sopan’,aku terus malakukan kerja2 harian sebagai seorang pompuan…huhu..(bunyinyer mcm x betul je~)actually,I have an imprtant date with my _ _ _ _ _ today…

1 comment: